2022 Arabic Communications MEPRA Awards Gala Event

The 2022 Arabic Communications MEPRA Awards has been created by the Middle East PR Association, the region’s leading industry body for communication professionals to celebrate excellence in Arabic led campaigns and shine a spotlight on the brightest Arabic communications professionals.

MEPRA Awards#2022ArabicCommunicationsMEPRAAwards

AED800 for Ticket (per pax)
AED8,000 for Table (8-10 pax)

Register now

Dubai, United Arab Emirates, 30 May, 2022 – MEPRA (Middle East Public Relations Association) announced the finalists for its inaugural Arabic Communications MEPRA Awards 2022 – a first-of-its-kind public relations excellence initiative in the Middle East that recognises and honours the brightest, boldest and bravest campaigns and professionals in Arabic communications.

A total of 141 entries were submitted by Middle East-based agencies and in-house communications departments, signalling the Arabic communications importance and impact to the industry.

Making its long-awaited debut in the MEPRA awards scheme, the Arabic Communications awards was off to a remarkable start as agencies and in-house communications teams submitted their best works for a chance to win in various categories.

The inaugural winners will be revealed during the much-awaited gala night on June 30, 2022 at Rosewood Hotel, Abu Dhabi. Leading the nominations tally for the first-ever Arabic communications awards were Weber Shandwick with a total of 14 nominations in total, with Mastercard Empowering Every Business campaign being nominated for 5 categories.

Other notable categories that were hotly contested include Best Campaign Middle East and Best Campaign UAE, with a combined 20 nominations.

The Arabic MEPRA Awards included 24 categories with a special focus on the most notable work produced in response to COVID-19. All eligible entries were required to focus on Arabic-centred campaigns to qualify. Additionally, the outputs must have been published or delivered in Arabic and all written entries must be submitted in Arabic.

The entries were assessed by a panel of local and regional Arabic-speaking industry experts, with an independent adjudicator reviewing the entire judging process.

Shortlisted entries were limited to 8 per category and for categories, which received a larger collection of entries, only the top 11 were shortlisted, regardless of whether the submission reached over the 70% scoring threshold.

Taryam Al Subaihi, MEPRA chairperson and judge, and director of corporate communication at EWEC said:

“We are proud to announce the first finalist of the inaugural Arab Communications awards – a milestone that marks the growth of MEPRA as an organization and the entire Middle East PR industry. On behalf of the judging panel, it’s been a pleasure to review the entries that were submitted. We reviewed over 140 entries, all of which were proof of how Arabic communications is being used to ignite meaningful conversations through impactful campaigns,” said Taryam.

The premier Awards programme was developed to shine a spotlight on impactful Arabic content and highlight the importance of the Arabic language in the communications industry within the Middle East. This, according to MEPRA is in line with its goal to achieve its vision of being the unique voice that represents the public relations and communication profession in the Middle East and its mission to raise awareness and build a holistic understanding of public relations in the region.

“What we have witnessed is sheer PR brilliance and result-oriented communications work that’s being undertaken by the Arabic-speaking PR teams  across the Middle East. The Arab Communications awards will now allow us to shine a light on Arabic-speaking communication professionals and their work and celebrate their work amongst the communications community. Congratulations to all our finalists for making it this far in our most competitive awards season yet,” noted Taryam.

To view the Arabic MEPRA Awards categories and entry guidelines visit www.mepra.org/arabicawards

For enquiries about partnership opportunities, email community@mepra.org

View the 2022 Arabic Communications MEPRA Awards finalists here.

Download your Shortlist Social Card here.

الإعلان عن قائمة الحملات، الفرق وأخصائي الاتصالات المتأهلين  للتصفيات النهائية لجوائز ميبرا” للتواصل والمحتوى العربي التي تطلقها الجمعية للمرة الأولى

دبي، الإمارات العربية المتحدة، مايو 2022: أعلنت جمعية الشرق الأوسط للعلاقات العامة “ميبرا” اليوم عن قائمة الأعمال المتأهلة للتصفيات النهائية لجوائز ميبرا للتواصل والمحتوى العربي، وهي جوائز تُطلق للمرة الأولى في الشرق الأوسط لتسليط الضوء على الأعمال والمواهب المتميزة في مجال العلاقات العامة وتكريم أفضلها وأبرزها ، وأكثر الحملات إبداعاً وشجاعة واحترافية في التواصل باللغة العربية.

حققت جوائز التواصل والمحتوى العربي بداية رائعة حيث أقبلت العديد من الوكالات وأقسام التواصل في الشركات بتقديم أفضل أعمالها للاشتراك في المسابقة للحصول على فرصة للفوز في مختلف الفئات. هذا وقد استقطبت الجوائز إجمالي 141 ترشيح  من شركات العلاقات العامة والتواصل والمؤسسات الكبرى من كل أنحاء منطقة الشرق الأوسط، بالإضافة إلى أقسام التواصل داخل الشركات وذلك لتسليط الضوء على أهمية التواصل باللغة العربية وتأثير هذا على  قطاع التواصل وتطوير المحتوى.

وسيتم الإعلان عن الفائزين بتلك الجوائز التي تطلق لأول مرة خلال حفل كبير سيقام يوم 30 يونيو 2022 بفندق روزوود بأبوظبي. وحققت شركة Weber Shandwick أكبر عدد من الأعمال المرشحة للحصول على جوائز في القائمة النهائية للمسابقة بأعمال يبلغ عددها 14، مع حملة “ماستر كارد تدعم كل الأعمال” والمرشحة للفوز بالجوائز في خمسة فئات.

وتتضمن الفئات البارزة الأخرى من الجوائز التي شهدت منافسة كبيرة: أفضل حملة في الشرق الأوسط، وأفضل حملة في الإمارات العربية المتحدة، بمجموع 20 عملاً مرشحاً.

وتضمن جوائز جمعية الشرق الأوسط للعلاقات العامة “ميبرا” للتواصل والمحتوى العربي 24 فئة مع تركيز خاص على أكثر الأعمال تميزاً والتي أقيمت استجابة لمتطلبات الفترة التي انتشرت بها جائحة كوفيد-19، وكان على كل الأعمال التي يحق لها المشاركة في المسابقة التركيز على الحملات التي تتمحور حول اللغة العربية، بالإضافة إلى ذلك، كان يجب أن تكون نتائج أو مخرجات تلك الحملات قد تم نشرها أو تقديمها باللغة العربية، وكان يجب كذلك كتابة كل طلبات التقدم للاشتراك في المسابقة باللغة العربية.

وتم تقييم الأعمال عن طريق لجنة تحكيم تتضمن خبراء محليين وإقليميين يتحدثون اللغة العربية، مع تواجد مُحكم مستقل يراجع كل مراحل عملية التقييم.

واقتصرت القوائم النهائية للأعمال المرشحة للفوز بالجوائز على 8 أعمال لكل فئة من فئات المسابقة، وبالنسبة للفئات التي شهدت عدد كبير من المشاركات، تضمنت القائمة النهائية لهم أفضل 10 أعمال فقط بغض النظر إذما كانت الأعمال قد تخطت نسبة 70% في لمختلف معايير تقييمها.

وقال السيد تريم الصبيحي، رئيس مجلس إدارة جمعية الشرق الأوسط للعلاقات العامة “ميبرا” وأحد المحكمين في المسابقة، ورئيس قسم الاتصال المؤسسي في شركة مياه وكهرباء الإمارات (EWEC) : “نفخر اليوم بالإعلان عن أول قائمة نهائية لجوائز التواصل والمحتوى العربي والتي تقام لأول مرة، وتعد هذه الجوائز محطة هامة في رحلة نمو جمعية الشرق الأوسط للعلاقات العامة “ميبرا” كمؤسسة، وقطاع العلاقات العامة في الشرق الأوسط بشكل عام. ويسعدني القول، نيابة عن لجنة التحكيم، أنه كان من دواعي سرورنا التعرف على الأعمال المتقدمة للجوائز وتقييمها ، وقمنا بتقييم أكثر من 140 عمل كانوا خير دليل على أن اللغة العربية يتم استخدامها على نحو مميز وذي  معنى ضمن حملات ناجحة وعميقة التأثير “.

وقد تم إطلاق جوائز التواصل والمحتوى العربي من  أجل تسليط الضوء على تأثير المحتوى باللغة العربية وأهمية اللغة العربية في مجال التواصل والعلاقات العامة في منطقة الشرق الأوسط. ويتماشى هذا، وفقًا لجمعية الشرق الأوسط للعلاقات العامة “ميبرا”، مع أهدافها لتحقيق رؤيتها لتصبح الصوت الفريد الذي يُمثل مجال العلاقات العامة والتواصل في الشرق الأوسط، ومهمتها لرفع الوعي وبناء فهم شامل لمجال العلاقات العامة في المنطقة.

وأضاف السيد تريم الصبيحي: “ما شهدناه يعتبر نجاح كبير لمجال العلاقات العامة والتواصل الموجه لتحقيق النتائج، والذي قام به العديد من فرق العمل التي تتحدث اللغة العربية في مختلف أرجاء الشرق الأوسط، وتُمكنا تلك الجوائز الفريدة التي تُطلق لأول مرة أن نسلط الضوء على محترفي التواصل والعلاقات العامة الذين يتحدثون اللغة العربية، بالإضافة إلى أهم أعمالهم المميزة، والاحتفاء بتلك الأعمال. أتقدم بالتهنئة لكل الذين وصلوا للقائمة النهائية في واحدة من أهم الجوائز التي نقدمها والتي شهدت تنافساً كبيراً”.

للاطلاع على فئات جوائز التواصل والمحتوى العربي لجمعية الشرق الأوسط للعلاقات العامة “ميبرا” وتعليمات التقدم برجاء زيارة:

www.mepra.org/arabicawards

للمزيد من الاستفسارات حول فرص التعاون، برجاء ارسال رسالة إلى البريد الإلكتروني

community@mepra.org

:يرجى مراعاة قواعد الصحة والسلامة المعمول بها في أبوظبي

  • يجب على الحضور إبراز رمز “المرور الأخضر” الخاص بهم على تطبيق الحصن، عند دخول الفندق. أو نسخة مطبوعة من شهادة اللقاح الخاصة بهم بالإضافة إلى الجرعة الداعمة بعد 6 أشهر، ونتيجة اختبار مسحة الأنف سلبية لمدة لا تزيد عن 14 يومًا.
  • يتعين على الحضور من غير الحاصلين على اللقاح تقديم نتيجة اختبار مسحة الأنف سلبية لا تزيد عن 48 ساعة قبل الحضور، تظهر على تطبيق الحصن.
  • يجب على جميع الضيوف الالتزام بارتداء الكمامات والمحافظة على التباعد الجسدي.

إذا كان لديك أي متطلبات غذائية يرجى إضافتها  إلى قسم التعليقات

Location

Rosewood Al Mariah Island, Abu Dhabi, UAE

Date & Timings

June 30, 2022 6:30PM to 11:00 PM

Registration

Register by completing the below form or email us at community@mepra.org

Fees

800 AED per single ticket
8,000 AED for a table up to 10 pax.
Payment is required to confirm your table/seat booking.

Please note Abu Dhabi Health and Safety Regulations below

  • GREEN PASS is required and must be shown to the hotel team upon entry of the hotel. To ensure a ‘green pass’ status guests/tourists must have Al Hosn Application OR a printout of full vaccination certificate along with booster after 6 months and a valid 14 day negative PCR result. 
  • All non-vaccinated attendees must have a valid NEGATIVE PCR test within 48 hours which must be reflected on their ALHOSN app.
  • All guests are required to wear face masks and maintain physical distance.

If you have any dietary requirements please add to the comments section.

 

Register now

Bookings are closed for this event.